Öl iFokus

Öl

Etikettalkoholfritt-öl
Läst 2590 ggr
FamusLastWords
0

Finns det verkligen?

finns det verkligen alkoholfri öl, asså hur är den gjord dårå? Jag trodde att öl med alkohol är öl, annars borde det inte heta öl ;O

Leo
0

Jag säger som vinkännarna alkoholen lyfter smaken, (till en viss gräns)

därför dricker jag bara pilsner

Elefant och Dynamit om dom finns fortfarande tillhör för min del iallafall ungdomsåren. Då kan man lika bra dricka järngrogg som det heter härnere (ryser)

2.8 kan man lika bra dricka vatten, 3,5 finns dom som går att dricka men testar man t ex en dansk hof mot dom så vinner hofen pga smaken

Men jag är inte helt emot det för som sagt. Till gravida och på andra sätt känsliga för alkohol är det ett bra alternativ (Har inte smakat det själv)

Men frågan är om man inte lurar sig själv med dom. Carlsberg innehöll 0.5 % och efter en festivalhelg med sådana så tror jag nog att polisen får ett bidrag till julfesten om dom stoppar en.

en som inte har varit full på ett antal år utan dricker för att det är gott

Leo värd på Motorcykel i fokus 

[Thiah]
0

Här i finland har vi alkoholfria öl i massor. Dom säljs bredvid 2.5% ölen och dom smakar helt okej. Jag gillar att ta några sådana hemma så jag kan ta efter jobbet.

[per50]
0

Jo då alkoholfria öl finns, och det smakar verkligen inte så dåligt. En som inte nyttjar alkohol är det ett bra allternativ att få smaka en öl.