Tuborg Grön
Ser kall ut men ensam!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1 Köpte två stycken för att prova. Den andra var redan provad. Blev några burkar till av andra sorter. Men dom ville inte vara med på bild 😊
Men… mycket godare på flaska juh.
Jag har druckit en del av dom där. Förr i tiden här i Danmark så var det väldigt uppdelat vem som drack Tuborg grön och vem som drack Carlsberg hof. Men nu ägs ju Tuborg av Carlsberg, och det smakar nog egentligen ganska lika.
Jag gjorde en blindtest med tuborg grön och Carlsberg hof i veckan. Både min 19 åriga son och jag kunde smaka skillnaden och gissade rätt på vilken som var vilken, det tvivlade jag på först men dom måste ju då vara trogna receptet från tuborg.
Ölprovningar och blindtester är intressanta och spännande. Just Tuborg/Carlsberg brygger mer rent än ett mikrobryggeri så det borde vara lättare att hitta samma smak år efter år. Vi har ett utmärkt ölställe i vår stad som erbjuder 1dl provningar och då kan det bli en hel del sorter fast den totala mängden öl blir inte så stor. Kul att ni blindtestat!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Vilken stad är det? Ja du har så klart rätt i att smaken på ölet från så gigantiska och full automatiserade producenter liknar sig själva år efter år, men det smakar ju heller inte mycket så jag trodde inte jag skulle klara det, men hjärnan kommer väl ihåg.
En klassisk håndbajer :)
Men ur flaska då, så klart…
Ja flaskorna saknar man ibland, klart att burken kanske är lättare att transportera men trevligare med flaska. Och det var ju ur flaskan man fick dricka innan dom uppfann glaset.