Öl iFokus

Öl

Etikettklotterplanket
Läst 1624 ggr
[GIKmio]
0

Dela med dig av ölet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dela med dig av ditt öl när du än tänker dricka det. Till fredagsmyset, i hängmattan eller när du bara känner för en öl.  Lägg gärna upp en bild på flaskan, burken, glaset eller den miljö du tänker njuta av din öl i eller beskriv bara smaken och känslan.

Ikväll blir det fredagsöl för mig. Nämligen Carlsberg Sort Guld 5.5 %

[Carpinus]
0

Kan nog bli en stilla lager framför TV:n när jag är klar med V75-tänket. Det går ett program om ön Ven på TV24 sent ikväll som jag eventuellt tittar på.

(Egen bild.)

[GIKmio]
0

Jag tror det blir några öl i morgon kväll.. Kanske man skulle våga sig på någon av dom man rekommenderat på sajten på sistone? Som omväxling..

[GIKmio]
0

Fuller's London Porter 5.4 %

20:90 kr/burken

Maltig, nyanserad, rostad smak med inslag av kaffe, pumpernickel, mörk choklad och lakrits. En lite ovanlig ölsmak för mig men gott att koppla av med framför TV:n efter en arbetsvecka.

[GIKmio]
0

#3 Håller mig nog till det svenska. Arboga ( Orginalet. Det gyllene ölet sedan 1365) 5.6 % .  Nu blir det en burk av den  och ett avsnitt av Gladiatorerna för att fira helgens ankomst..

gromar1942
0

Nynäshamn Ångbryggeri Landsort

Ett lageröl som är väldigt gott. Härlig beska och sötma med smak av lite rågbröd och kryddnejlika. En fin arom av blommor. Ett härligt sommaröl.

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

[Carpinus]
1

Var på fest i Värmland i helgen och fick smaka på ett hemlagat lageröl som en släkting i restaurangbranschen tillverkat. Jag hade inga förväntningar alls på det, men jag blev verkligen glatt överraskad! Själv var han inte helt nöjd, men jag satte en plus fyra på stående fot. Hoppas han kan få ut det på marknaden så småningom, och då  kanske jag får anledning att återkomma…🙂

Bysen
0

Den här var speciell. Hallon-ale.

Men frisk och god. Perfekt sommardricka.

[GIKmio]
0

Det var midsommar det. Årets midsommaröl för mig blev Arboga 5.6%. Det blev även en del starkare drycker..

Bysen
0

Brewdogs Hardcore IPA blev kvällens första öl.

[GIKmio]
0

I kväll blir det den blå varianten av Falcon..

Bysen
0

Den här drack jag igår. Lite för mycket ingefära för min smak.