Nytt bryggeri i Visby hamn
_"Region Gotland och Gotlands Bryggeri har under lång tid förhandlat gällande ett nytt bryggeri i Visby hamn. Under fredagen kom man i mål med förhandlingarna och båda parterna undertecknade ett anbud. Regionstyrelsens ordförande Björn Jansson (S) är glad över att man nu är överens."---
"– Det blir en attraktion. Jag tycker att det är ett spännande koncept som de har tänkt sig. Vi har hela tiden arbetat för att det ska bli ett bryggeri, säger han."---
"Johan Spendrup, vd Gotlands Bryggeri, säger att man under fredagseftermiddagen tog ett styrelsebeslut om anbudet. Han är glad över att man lyckats komma överens med regionen.
– Beskedet gör en glad även i dåligt sommarväder. Det här är en dröm som vi haft inom Gotlands Bryggeri sedan vi började titta på det här under 2011, säger han."---_
"– Om en liten stund ska jag sitta i sommarstugan med min fru. Då kommer jag äta rökt böckling från Katthammarsvik och ta en Summer pale ale (En öl från bryggeriet, reds anm), säger Johan Spendrup. Ett nytt bryggeri väntas stå klart under senvåren 2017."
Kommer bli intressant att följa. Visby hamn måste ju vara en toppenplats.
Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus
Visby hamn lär vara populärt bland turisterna.