Öl iFokus

Öl

Etikett: svenskt-öl
Läst 815 ggr
[Carpinus]
0

"Lokal öljätte blickar utomlands"

_"Öltillverkaren Nils Oscar i Nyköping vill växa i England. Nu får de hjälp av ett exportstipendium från Business Sweden.
– Det kommer med väldigt bra timing. Vi står i ett läge där vi ska ta nästa kliv. Vi har sålt flasköl i England men har för avsikt nu att börja leverera fat, säger vd Jonas Kandefelt."---

_

"Han berättar att de fått mycket uppmärksamhet i England just för att de inte döper om ölen. – De heter fortfarande God lager och Kalasöl. Det är kul framförallt med God lager på engelska. Nils Oscar säljer också små volymer till de andra nordiska länderna, och har börjat nosa på Italien. – Vi kikar hela tiden på olika länder, men England har varit den vi jobbat med länge, sedan 2007 ungefär. Vi har låtit det ta lite tid men nu är vi mogna för att ta det till nästa steg. Mycket grundat också på att vi har byggt vårt nya bryggeri, nu har vi kapacitet att fylla."

SN

Leffe
0

Hoppas det går bra för de gör bra öl

[Carpinus]
0

Skam till sägandes tror jag inte jag har druckit God Lager förut, men i dag drev mig nyfikenheten till en provsmakning, och jag blev snudd på snopen. Lättdrucken var den, men den smet igenom gommen ganska anonymt och eftersmaken var knappt märkbar. Det får bli en snäll trea.