Öl iFokus

Öl

Etikettsvenskt-öl
Läst 809 ggr
[Carpinus]
0

"Han gav Lidingö ett eget öl"

"I tio år bryggde Marcus Ekman öl hemma. Nu lanserar han Lidingös första öl från ett mikrobryggeri. Förhoppningen är att Skärgårdsbryggeriets öl ska kännas lokalt.

Först är det en kall våt känsla av kolsyrebubbel, sedan breder hela den humle­beska smaken ut sig på tungan. Det smakar klassisk tysk eller tjeckisk pilsner – men är utvecklat av Marcus Ekman på Lidingö."

Mitti

Leffe
0

Kommer det till Systembolaget så måste jag prova det.

[Carpinus]
0

#1 Jag kollade på nätet, och planerad introduktion på Systemet för Skärgårdslager för lokal försäljning plus som beställningsvara för övriga landet var den 2 maj. Den finns dock inte som sökbar på Systembolaget på nätet så det är möjligt att den inte är ute ännu, men det kan nog snart vara dags.

Leffe
0

Såg den inte igår när jag var på Bolaget och kollade ölhyllorna, men jag kan ju ha missat den då jag inte letade efter just den ölen.

[GIKmio]
0

118 nya bryggerier på sju år.. Kanske man skulle ha satsat tidigare 🙂

[Carpinus]
0

#4 Ja, det är fantastiska siffror, och det tillkommer tydligen 4-5 bryggerier per månad just nu, otroliga siffror…

Vem kunde tro det, när de stora bryggerierna köpte upp alla små bryggerier för inte så länge sedan?

gromar1942
1

Tycker det är toppen och alla kör med egna recept och smaker.

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus