Farligt dricka gammal öl?
Har några burkar ljus lager (Pistonhead) med utgångsdatum 9 Oktober 2013. Är det någon fara att dricka dessa?
Med största sannolikhet inte. Smakar det bra så är det bara att hiva i sig.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Smakar bra, blev förvånad när jag plötsligt såg utgångsdatumet.
Om inte annat märks det väl i morgon…
😃
Jag har själv druckit utdaterat öl utan en tillstymmelse till problem.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Har haft öl över vintern i sommarstugan som varit nerfrysta ett tag men det går ner det med (ise beer), säkert flera månader över tiden.
Ibland har ölen haft någon konstig bottensats när den blir gammal o smakar konstigt med, den får va. 🤦♂️ 😂
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#4 Du får sila den genom en strumpa så ordnar det sig säkert.
👍
#5 Då får man hoppas att man har någon fräsch för annars blir det tå-bira. 😂
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
😂
Tror det hela handlar om att man måste sätta ett bäst före datum som en "varning". Ifall man skulle bli dålig så kan bolagen försäkra sig om att man inte kan stå för det då man satt ut ett bäst före datum osv.
Men skulle inte heller tro att det skulle vara något problem i att dricka den. Smakar/luktar den inte skumt so why not ^^
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
Så länge det finns alkohol kvar, så duger den.
😂
Ölet jag dricker ur nu går ut februari 2015. När man köper öl sveper man väl den inom den närmaste tiden och bolaget ser nog till att ha fräsch öl.. Så gammal öl är väl något som råkat glömmas längst bak i kylskåpet🙂