Öl iFokus

Öl

Etikettövrigt-om-öl
Läst 1857 ggr
[postmortum91]
0

Öl utan ölsmak?

Tja, någon som vet ett öl som inte smakar öl?
Jag smakade en gång körsbärs öl, var inte direkt gott.

Jag gillar inte ölsmaken, men tänkte om det finns något annat öl som inte smakar öl?

VildaVittra
0

När jag jobbade i Polen fanns det massor med olika smaksättningar på "tjejöl" och de smakade verkligen inte öl, men inte sötsliskig cider heller. Drickbara var de dock.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[GIKmio]
0

Enda gången jag druckit öl som inte smakat öl var när farsan hade en halvtom ölburk i kylen som han hade täppt igen med hushållspapper. Men inte tillräckligt mycket för all styrka och smak försvann :) Något öl med styrka som inte smakar öl har jag ännu inte upplevt.

[per50]
1

Hmm det låter konstigt en öl som inte smakar öl..

En öl ska smaka öl där med basta..

Mr_Si
0

ts: inte för att vara sån men… om du inte gillar öl så varför inte dricka något annat? :)

[Moa-]
0

Kan tillägga att det utöver körsbärsölen finns äppleöl och hallonöl, säkerligen divese andra alternativ också.

[per50]
0

Huva ingen sånt för mig 😮

fulifuli
1

De alkoholfria (såkallade) öl smakar inte heller öl, enligt mitt tycke. Låter konstigt det här med smaksatt öl men det finns säkert de som gillar dem hihi. 

Håller med#3, öl ska smaka öl banne mig!

PrincessMelpomene
0

Lite sent svarat nu kanske. Men jag som tysk skulle säga som andra påstått, varför vilja dricka öl om du inte gillar ölsmaken?

Samtidigt finns det öl som har en mindre smak, dvs inte lika kraftig utan kanske lite mer vattnig smak. För att beskriva det lätt. Kan tycka dessa öl är väldigt goda även om jag föredrar öl med rikligare smak. Men jag skulle kunna rekommendera den tyska ölen "Warsteiner". Det är en ljusare öl med en lite vattnigare smak.

Kanske något för sådana som vill dricka öl utan att gilla ölsmak kanske.

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!