Och era fruar då?
Det är klasiskt att männen dricker öl, och fruarna (tjejerna) dricker vin. Men hur är det hos er?
**MVH Cerrolyn
Jag (som är frun) dricker helst öl men vin går också bra. Min favvis just nu är Kirchberry från danmark.
**MVH Cerrolyn
Min erfarenhet är att många kvinnor dricker cider också. I alla fall dom jag haft. Själv kan jag inte dricka vin. Det känns som det sitter kvar i kroppen flera dagar efteråt. Dessutom sätter det fart på min mage.
Jag är frun och dricker gärna öl. Allt handlar om vad som ska intas till. Vin, öl, whisky, cider… Det beror helt på. Ikväll blir det fransk torr cider till musslorna.
Här hemma dricker vi öl bägge två. Öl öl öl! ^^
Jag dricker både öl och vin och käringen mest vin..
#5 Kvinnor kan ha sin cider och vin 🙂
Min kärring gillar cider också
Den här ickefrun av kvinnligt kön dricker öl, vin använder man i fisksoppan.
Cider är gott om det är riktig cider (tror inte det ens finns på systemet) gjord på päron tex Perry eller äppeljuice. Inte den där läskeblasken de tillsatt alkohol i.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#5 ursäkta men vad är det där för sätt!?
#0 Vem säger att tjejer dricker vin o killar öl?
Bor du i Sverige? fånigt skrivet
Jag ÄR kvinna och bor i Sverige. De flesta av mina kvinliga vänner dricker vin och därför skrev jag detta.
Tar faktiskt illa vid av det du skrev…
**MVH Cerrolyn
#11 jag tar illa av vad du skriver. då är vi två ;)
de flesta jag känner dricker öl. Tycker bara det är fånigt, att många på denna sidan skriver att öl är "manligt" som att öl är bara killar som dricker. Tycker det är skitfånigt och fult att skriva.
Sen vet jag många killar som bara dricker cider och vodka, för de inte gillar öl. Är de "tjejiga och omanliga" då? bara en fråga
Sen skrev du att det ÄR klassiskt att tjejer dricker vin, inte att DU TYCKER så. Då hade det varit en helt annan sak. Men när folk skriver att tjejer dricker vin och killar dricker öl för det är så manligt, då blir jag fan irriterad.
Kan också bero på inom vilka bekantskapskretser/typ av livsstil man har/lever. Vissa känner att de måste dricka en viss dryck för att "passa in". Men vem bryr sig egentligen vad andra tycker. Man dricker väl det som är gott, eller? 😎
#12 Kvinnor är överrepresenterade bland de som dricker vin. Jag jobbade några år som bartender och män köper oftast vin till mat, inte att "festa" på vilket kvinnor gör. Av kanske 30 nöjesdrickare av vin, är två män.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Du och jag kan tydligt vara eniga om att vi är oeniga. 😉
Jag menade absolut inte att öl skulle vara manligt och vin är kvinligt (personligen så tycker jag att whiskey är mer manligt).
Jag känner att vi båda nu förstår varandra och kan lägga ner detta. Eller vad säger du?
**MVH Cerrolyn
#15 jag har inte jobbat inom branschen, bara träffat en jäkla massa folk som föredrar öl^^
#16 ja visst. jag menar inte att vara otrevlig. jag antar anser bara att vissa härinne med hur de skriver verkligen anser att öl är killdricka. och då undrar jag hur fasen man ska få tjejer in på det här forumet.
Då är det mycket bättre att skriva ut fulla meningen som att: "när jag jobbade på det stället så" blablabla. eller " mina kompisar gillar" blablabla
förstår ni?^^