Öl iFokus

Öl

Etikettbrygga-eget-öl
Läst 7511 ggr
zoncar
0

Amerikansk öl

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är nyfiken på vad ni andra anser om öl från USA, personligen tycker jag det smakar som läsk fast utan att smaka illa! Men vad tycker ni andra tro? Monty Phyton hade en förklaring att denna typ av öl var som att älska i en kanot eller …… close to water!!!!!

Bilden visar den senaste ölen jag provat!!!!

Silvestris
0

USA har väl en del bra öl. Liberty Ale och Sierra Nevada Torpedo Extra IPA är riktiga goda. Samuel Adam's har också en hel del bra öl.

[per50]
0

Jag har inte prövat någon öl från USA, men det kanske är på tiden att göra det.

zoncar
0

put?? ja jag undrar fortfarande Skrattande

Farwuq
0

Jag vet inget om öl från USA.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Moa-]
2

Jag anser att Samuel Adams har flera goda öl. De "klassiska" Amerikanska "Budweiser", "Miller" och "Corona" (Mexikanskt) kallar jag inte för öl på något sätt, vatten med färg är rätt benämning…

lanm65
1

Håller med #1, Sierra Nevada och Samuel Adams tycker jag är väldigt goda. Men de större bryggerierna som tex Budweiser, Miller, mm gör öl som inte smakar något alls. Har provat dessa 1 gång vardera och sedan var det bra med det.

[GIKmio]
1

Har druckit Budweiser. Som föregående talare säger så var det rena vattnet. En Falcon lättöl smakar mer och bättre.

fotoninja
0

tja, är det riktigt varmt och man är törst så funkar det väl Glad

Silvestris
0

Nytt fynd i San Francisco, Lagunita IPA. Grym IPA.

[per50]
0

# 9 Har du någon info om ölet?

Silvestris
0

Min personliga upplevelse är att Lagunitas IPA är väldigt lätt att tycka om. Den är humlig som en IPA ska vara, men har även en fyllig smak av exotiska frukter. Passar fint en varm sommarkväll eller i bastun.

Systembolaget har några andra sorter från Lagunitas hemma, av dem har jag bara provat IPAn Maximus och den var riktigt bra den också. Möjligen mer av en höstöl än sommaröl och med väldigt intensiv smak.

Prova någon av Lagunitas öler om ni har möjlighet.

Hansson18
0

Drog en lada Bud Light ikvall. Burp.

Casiopeia
0

Det finns massor av bra öl från USA om man ser bortom det där lager-blasket. Gillar man riktig hantverksöl och dessutom har smak för hummle finns det hur mycket godsaker som helst att välja bland. Själv är jag väldigt svag för APA:or ( american pale ale) som är en välhummlad men lite mer balanserad variant av IPA med amerikansk hummle.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

lanm65
0

Hittade ett riktigt gott lageröl från usa!! Brooklyn Lager. Fylligt, aromatiskt, en härlig humlebäska och bärnstensgul färg.

Cerrolyn
0

Förr tyckte jag Budweiser var gott, nu vet jag inte.

**MVH Cerrolyn