Öl iFokus

Öl

Etikettövrigt-om-öl
Läst 2638 ggr
[GIKmio]
0

Öl till jul

Ska ni köpa och dricka öl till jul? Och vilket öl dricker ni? Dricker ni en god öl för att slappna av och njuta av julfriden eller dricker ni er berusade framför Karl Bertil Jonsson? Eller tycker ni att öl och jul egentligen inte hör ihop? Låt åsikterna precis som ölet flöda.

Själv kommer jag inte köpa någon öl till jul. Då  njuter jag av god mat och julmust under julhelgen istället.

[Moa-]
0

Mariestads julebryggd är en god klassiker, den tar jag någon av under jul, däremot så dricks julmust (light) under själva julmaten… =) Sedan någon glögg på det, men julen skall hållas nykter, finns andra helger att festa/dricka på…

[stblues35]
0

Nån julöl kommer säkert att slinka ner..troligtvis 3,5 så inga fyllerier på julen för en annan iaf:) Julmust är självklart men ingen light..tar den med mindre socker..orginal alltså:)

[GIKmio]
1

Ni har väl sett Jan Rippe från Galenskaparna och After Shave? När han blandar julgrogg. Undrar hur en Tuborg smakar blandat med julmust Glad

[stblues35]
0

#3 Testa kanske?Skrattande

Casiopeia
0

Dricker egentligen aldrig för berusningens skull, utan det ska vara gott och jag ska vara tillräkligt klar i knoppen för att känna det om det ska vara någon vits :)

Till jul tycker jag att en varm carnegie istället för glögg är fantastiskt :)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Silvestris
0

Vi hann inte sätta någon öljul så det får bli köpeöl och JBs julöl är given. Sedan kommer nog några Hibernation Ale och Jólabjiór slinka ned också.

[per50]
0

Vi köpte några vanliga öl på maxi det får duga för mig, eftersom jag äter just nu 7 sorters tabletter.

[GIKmio]
0

Det är bra att man undviker för mycket alkohol om man har mycket mediciner i kroppen. Finns mycket annat att njuta av på julbordet.

CFIT
0

Sitter just nu och tittar på Jan Rippe där han sitter i uppesittarkväll år 2022. Ingen verkar fatta/minnas hans absolut största bidrag till svensk julstämning. Han tvingas låtsas le, skriva rimm eller bara vara där som en kändis som alla under 30 inte ens känner till. Jag hoppas Tv4 gjorde detta som nån sorts satir för oss äldre. ❤

För övrigt är iFokus ett så mycket större forum än vad dess medlemmar verkar fatta!❤👍

https://m.youtube.com/watch?v=ylbOyGHvYoQ

Inte bara glögg med Galenskaparna från En himla många program från 1989. Kenneth Ålborg testar glögg och andra starka drycker till julbordet. Jan Rippe i sit...
Pyttelite
0

#9: Det finns säkert någon regel att olika åldrar ska representeras.

Hoppas att du fått ngn god julöl 🍻 till programmet.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

CFIT
0

#10: Nä! Jag bryr mig inte ett dugg om regler att olika åldrar borde representeras. Jag bara observerar. Och Det vet du! ❤
Men jag hoppas verkligen att du fått en lika god öl som jag. För jag respekterar dig verkligen❤

Pyttelite
0

#11: Tackar!

Tänkte mest att de som sänder programmet har regler 😊

Ingen öl idag … än så länge.

CFIT
0

#12: Såklart har de regler, och jag är ganska övertygad om att dessa regler inte överensstämmer med mina.Och tror absolut du skulle behöva en öl eller 8…jag bjuder👍

Pyttelite
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Peking Pi-lz

Blev det att starta nyårsfirandet med.

http://www.potumbrewery.se/index1.html