Bojkotta Brewdog
Uppmanar till bojkott av företaget Brewdog ett företag som stoppar ölflaskor i trafikdödade djur och säljer dem dyrt måste ju styras av väldigt sjuka individer. Man stoppar helt enkelt inte en ölflaska i en död ekorre, är sjukt och fel både etiskt och moraliskt.
Människor föder upp djur under dåliga förhållanden endast för att döda dem. De djur som redan dött av en olycka kan man därmed göra vad man vill med än så länge enligt mig…
Hmm, funderade på vilka sätt jag kan hålla med om att det här är fel. Om det kunde vara kulturellt(?) fel för att döda djur ofta verkar symbolisera nån slags dominansuppvisning eller att det skulle uppmana folk att börja döda djur eller skapa annat fysiskt lidande av något slag. Men skulle man straffa dem för det "uppmanandet" kan vi lika gärna stänga ner stora delar spelindustrin, musikindustrin etc.
För att det ska vara etiskt fel så skulle en död kropp ha ett eget värde i sig självt (dvs annat än någons känslomässiga värde) och att handlingar såsom att stoppa flaskor i dem skulle vara något negativt (menar inte att det är positivt, det hela ser inte så mysigt ut i mitt tycke). Du kan förstås mena något av mina ovanstående påståenden, förklara gärna närmare isåfall.
Jag går iallafall inte med på det första påståendet, att kroppar i sig självt ska ha eget värde (ser ingen anledning till det) så att det är etiskt/moraliskt fel håller jag inte med om. Bara mina tankar om det hela.