Öl iFokus

Öl

Etikettom-sajten-om-ifokus
Läst 4153 ggr
[per50]
2011-05-21 12:23
0

Presentation

Här tänkte jag att den som vill kan presentera sig, det är alltid trevligt att veta något om sina medlemmar.

[per50]
2011-05-21 12:25
0

Jag heter per50 och jag bor tillsammans med mona43 och
barnen Andreas 18 år Markus 16 år och Lisa 8 år.

Jag kommer ursprungligen från Södertälje, jag är äldst av
fyra syskon, Anne 48 år, Pia 42 år och Jens som är 31 år.

Min vardag har verkligen blivit annorlunda sedan jag fickmin epilepsi, eftersom jag är så stresskänslig så måste jag göra saker i minegen takt, en del dagar är riktigt dåliga, då måste jag prioritera bara detnödvändigaste i stället! Annat får vänta lite.

Jag har ett stort intresse av data och framför allt webbdesign, det är verkligen intressant att se en hemsida växa fram. Gillar mest att knåpa på med koder, visst tar det längre tid men roligt är det! Jag gillar också djur, fotografering, trädgård, musik och mycket mera.

Jag och min sambo driver sajten epilepsi iFokus dit är alla välkomna att skriva eller bara läsa vad andra har skrivit.

Vi uppskattar väldigt mycket ditt besök hos oss och ser hemskt gärna att du blir medlem hos oss.

DesK
2011-05-21 12:27
0

Hej jag är en öl- och vinälskare sen många år. Helst dricker jag Altbier från trakterna kring Düsseldorf som också är min födelsestad Glad Sen vet ju förståss alla att jag är Sajtvärd för Matbröd och Matlust Flört

/Désirée

[stblues35]
2011-05-28 12:45
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsanhoppsan alles!

Jag heter Stefan och bor en bit utanför S-vall med sambo och barn. Det händer inte så ofta att man tar sig några öl men det händer och då är det mest Carnegie porter som slinker ner:) Brukar köpa lite olika sorter för att testa och se om man hittar nån fler favorit. Som jag skrev i en annan tråd så ska jag ta och testa portern från Jämtlands bryggeri och se om den är bra..finns så många sorter att pröva och så lite tid!Glad

Jag hoppas ni alla får en härlig lördag och drick lagomt mycket öl nu!Glad

Tjohej!!

[per50]
2011-05-28 13:15
0

#3 Välkommen till oss på öl iFokus, den ölen du rekomenderar ska ja absolut testa, man har ju hela sommaren på sig.

Du får gärna komma med andra tips om öl även om cider.

[Traveller]
2011-05-28 14:02
0

Skål och välkommna,jag heter Bertil och bor på Öland.Sveriges minsta landskap och landskapet med flest soltimmar varje år.

Stugor och campingplatser börjar så sakteliga fyllas av "longstays" och köerna på landsvägen och i affärerna växer för varje dag.

Min favoritöl sedan många år är Mariestads export eller 3,5 när jag är här hemma.Världens bästa öl tycker jag man får på fat i Tyskland,i stort sett håller alla bierstuben eller biergartens hög standard på sina öl.Serverade i tunna höga glas med  3-5 cm skum högst upp som gärna får svämma över och rita strimmor i imman på utsidan,smaskens.

Med ett par goda tyska korvar till så är bilden av ett delikat mellanmål klar.

[per50]
2011-05-28 15:59
0

#5 Allt låter smaskens….

[stblues35]
2011-05-28 18:47
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Ja kan jag nog fast jag dricker inte så mycket cider..kan bli en del vin..fast till mat då!Glad

Maria
2011-05-29 08:59
0

Maria heter jag och är 49 år och bor i Göteborg med man och två katter. Vi har en utflugen vuxen son som bor i fina Majorna i Göteborg också.

Är en stor ölälskare men smaken varierar. Kan tycka om en Guinnes likaväl som en grumlig ljus veteöl.

Tyvärr kan jag inte dricka så mycket öl som jag hade önskat just nu så det får bli lite smakprover.

/Maria

Rozzy
2011-07-08 20:49
0

Hej alla här, jag gillar prova olika öl men älskar IPA (Inian Pale Ale) och Amerikan Pale Ale. På fritiden brygger en hel del på egen hand. Detta har lett till att jag har skaffat ett litet tyskt bryggverk, så det blir en hel del eget öl/ale men det hindrar inte från att köpa och prova andras öl.

Köper provar och stödjer inte minst de mindre bryggerierna i Sverige som Dugges en guldplockare i större tävlingar, Skebo Bruksbryggeri, Närke Kulturbryggeri, Ängö, Ocean, ST:Eriks ägare Jessica Hidrich med flera SM, Drakens Ångbryggeri som fick guld SM-10 nu på systemet i Aug med bryggare Rick Gordon Lindqvist. Den går att få tag i på Tre små rum i Gbg om någon är nyfiken redan nu.

När jag brygger eget blir det med inspration av Amerikanska humle sorter som ni säkert förstår och den välhumlade typ som de brygger. Det kanske låter nördigt men det är en helt underbart god Ale, många av mina vänner som aldrig gillat öl förr har även de blivit sålda. Om man provar Torpedo, Modus hoperandi, Punk IPA, Sierra nevada pale ale och IPA. En favorit är Mikkeler Jackie Brown som alltid finns på systemet och Sierra Nevada Harwest som bara går att få tag i nu på hösten på grund av den färska humlen den är helt underbar.

Nu ska jag ut och brygga i sommarkvällen det blir Columbus, Simcoe och Amarillo med ett behagligt IBU 119 med ett vanligt pale ale malt. Ett eget kok hoppas det blir bra. Innan i dag blev det en favorit i repris en single hop citra. Man kan lätt misslyckats säger de lärde…. så jag håller tummarna varje bryggning.

[WX5]
2011-07-10 08:15
0

Hejsan. Ser att jag inte presenterat mig.

Emilia kallas jag för. Jag är ingen drickare av alkohol egentligen men jag skriver om den åländska ölsorterna här inne för att jag kommer från Åland och vill att så många som möjligt skall få veta om dessa handgjorda ölerna.

Men jag kommer att göra smakrecensioner bara för medlemmarnas skull. :)

[dahliamoon]
2011-07-14 21:26
0

Hej!

Jag gillar båd öl och vin men för närvarande är jag lite off game pga att jag fått en medicin som, om den blandas med alkohol, ger "oväntade effekter". Jag är inte sugen på att ta reda på vilka de är så nu är det alkoholfritt som gäller. I vanliga fall bryggs det öl hemma och favoritsorter är IPA eller öl med löjliga mängder humle.

DesK
2011-07-14 21:34
0

Hej Dahlhiamoon! Hoppas att du snart tillfrisknar så att du slipper tråkiga mediciner! Jag undrar vad du menar med "löljliga mängder humle"?

/Désirée

OttoIsTheShit
2011-09-26 20:17
1

tjänare, råkade hoppa in här och sjklart hittade man en sajt som passar perfekt. Är en stor guinness älskare. Jessica 19 år. hm vet inte riktigt vad jag ska skriva mer :P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

[per50]
2011-09-26 20:41
0

Du är hjärtligt välkommen, här kan du skriv om det mesta.

OttoIsTheShit
2011-09-26 20:41
0

#14 tackar :)

Maybe it's not too late

mona43
2011-10-24 19:47
0

#13 Välkommen, hoppas att du kommer att trivas hos oss!Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

OttoIsTheShit
2011-10-24 20:03
0

#16 tackar :) enda nackdelen med den här sidan är att man blir sugen på öl xD

Maybe it's not too late

mona43
2011-10-24 20:12
0

Skrattande Jo det är många frestande bilder och smaktips!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Denna kommentar har tagits bort.