Alkoholfri öl
Allt fler svenskar väljer alkoholfri öl. Enligt branschen beror det på att den alkoholfria ölen blivit godare.
Gå gärna in på denna länk och läs mera :Alkoholfri öl gör succé på krogen
de låter intressant! :)
Jag har provat och jag lovar det var riktigt gott, men jag minns inte märket.
Jo jag har testat alkoholfri öl och det var inte alls dumt, och jag tycker också att det passar bra till olika maträtter.
Det är också ett bra alternativ till den som inte nyttjar alkohol, till exempel till de som äter en massa tabletter.
Jag själv har epilepsi och äter en massa tabletter till olika krämper som jag har och då passa en alkoholfri öl alldeles utmärkt.
Jag har också provat det, Carlsberg tror jag det var… helt okej.
Jo det är ett bra alternativ.
Du har en bra sida om undulater 
Tackar tackar, ja det är ett stort intresse. 

Jag funderar på att testa alkoholfri öl, mest för att kunna "lura" in en kompis i ''ölträsket''. Vad finns det för goda alkoholfria öl?
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
Vad bra att det finns endel alkoholfria öl att välja mellan om man är chaufför och ändå vill ha en öl att släcka törsten med 
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Alkoholfri öl är även bra för oss som äter en hel del tabletter.
Ja precis, bra att det även finns alkoholfria drycker för oss som tar mediciner.
"Ingen är felfri"
de är goda, har bara ett fel. de är på tok för dyra.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vad synd
"Ingen är felfri"
ja, du får betala 7-12 kr per flaska ungefär. kolla
Mja… då tar jag hellre en Ramlösa.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
ja min mening också. för att dessa ölsorter en ska ha en chans, så får de åtminstone hålla priser som vanlig läsk
Ja… Som bordsvatten.
Håller med er båda två, den borde vara så prisvärd så folk gärna väljer det alternativet, också med tanke på att uppmuntra nykterheten hos gammal och ung, alkoholproblemen verkar ju öka bland de unga.
"Ingen är felfri"
De unga super p.g.a det moraliska system som vi lever under. Kunde vi ändra synen på alkohol så skulle mycket vara vunnet.
Ja det är så sant.
"Ingen är felfri"
ja så länge föräldrar väljer att "gör som jag säger, inte som jag gör" så får ju ungarna dubbla budskap.
Ja tyvärr är vi föräldrar ofta dåliga föredömmen 
"Ingen är felfri"
ja jag valde bort den rollen…..
Visar vi för de unga att man kan ha kul med alkoholfritt, eller med att dricka lagomt och vara glada men rediga, så tar de efter, men tyvärr är det allt för vanligt att det ballar ur totalt.
"Ingen är felfri"
Jag hr inte fått dricka alkohol på flera månader och har då testat alkoholfri öl.
Ingen större hit men ändå OK då man fått den där lilla ölsmaken i munnen i alla fall
/Maria
Bättre än inget alls.
"Ingen är felfri"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#25 Får man fråga varför du inte får dricka öl?
#27 Jag har opererats för en elakartad hjärntumör i januari och gått på strålbehandling och ätit ganska mycket medicin. Så det har gällt alkohol överhuvudtaget.
Men nu är det nedtrappning så i helgen drack jag för första gången öl på länge
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Huva medicin och alkohol passar inte ihop
Då får vi hoppas att det går åt rätt håll nu!
Tacka för det, det är ju klar att det gör 
Clausthaler är min favorit- den säljs tex på Ica. Jag tycker att många alkoholfria öl är smaklösa eller smakar konstigt, men denna är riktigt god!
Lite trist när man går ut på krogen och vill dricka (alkoholfri) öl- då finns det på sin höjd EN enda sort att välja på
…
#32 jo det låter trist att det är så…
En undersökning från Helsingfors universitet och Tammerfors universitet visar att medelålders höginkomsttagare med hög inkomst och stor ölkonsumtion köper mest alkoholfritt öl.
Helsingfors universitet och Tammerfors universitet har undersökt vilka kundgrupper det är som väljer att köpa alkoholfritt öl. Det visar sig att det finns en koppling mellan konsumtion av alkoholfritt öl och utbildnings- och inkomstnivå. Det var dessutom vanligast att köpa alkoholfritt öl i den kundgrupp som också konsumerar stora mängder alkoholhaltigt öl.
Läs mer här;
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#34 Motsvarar inte gruppen alkoholfria ölköpare vad gäller inkomst eller utbildning, men jag väljer nu, helt frivilligt, att köpa Mariestads alkoholfria som första alternativ vid ölinköp. Tycker att den matchar alkoholhaltigt öl riktigt bra. (Köper jag alkoholhaltigt någon gång så blir det Åbros "Bron".)
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
Finns en rad riktigt bra alkoholfria öl, enligt min mening.
Idag är det "ölets dag", och en trend som man upplever från bryggarhåll är ett ökande intresse för alkoholfritt öl.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)