Öl iFokus

Öl

Etikettbrygga-eget-öl
Läst 3021 ggr
Saga85
0

Ölen och Jag.

När (ungefär) började ni dricka och gilla öl? Var det kärlek vid första ögonkastet eller en som växte fram allteftersom?

Själv avskydde jag öl som ung. Testade det ett par gånger som yngre tonåring, men avfärdade det snabbt. När jag var 18 år var jag på klassresa i Tunisien. Det enda som fanns i alkoholväg där var Shark (energidryck) + vodka eller öl (endast en sort…någon ljus som jag inte kommer ihåg namnet på just nu). Köpte motvilligt ett par öl första kvällen, men redan dagen efter beställde jag ut en öl vid poolen och började njuta av det.

[per50]
0

Jag själv var 17 år och det var 1975, sen dess har jag drukit birra, alltså 34 härliga år.

fibro
0

Jag var 16 då jag blev ölfrälst….Många har det blivit genom åren Skrattande

Tatsja
0

Jag var runt 20 år

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jenahbella
0

jag hade lite svårt för öl i början, men de va nog mest för att ja inte hade hittat rätt öl :) när jag väl hittade rätt öl var de nog kärlek vid första ölinkastet ;) haha :D då va jag nog 18 tror ja :)

SaraC
0

Har druckit öl sedan jag började dricka i tonåren, men det var väl först när jag blev lite äldre som jag kunde ta en öl bara för att det var gott och inget annat.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[kloakmunk]
0

jag lärde mej dricka öl.

men första gången jag värkligen njöt av en kall öl va när jag va 16 år men sen drack jag inte öl på ett år. nu drickar jag helst öl men även groggar… min bror o jag brukar dricka öl tillsammans då köper vi många olika sorter o testar oss fram till den godaste.. en så länge e Kilkenny den godaste jag smakat. nästa gång blir de test på guinnes… Skrattande tror jag gillar den.

fridaas
0

Jag hade inte riktigt något val mer än att lära mig dricka öl, antar att det blir så när man umgås med öltokiga eldsjälar :P

allt detta när jag va.. ehm.. hm.. 17 tror jag..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Bogey
0

Gillat öl sen jag var bebis. Farsan fick gömma flaskorna :-) Har en bild på mig när jag är 2-3 år och får smaka en liten skvätt Tuborg lättöl. (Är 45 nu)

Fördrack mig på öl i lumpen och blev riktigt dålig så jag hade lite svårt för det ett par 3 år eller så efteråt, men numera dricker jag gärna öl även om jag fortfarande inte klarar ölhävning. Då vänder det tvärt redan efter första glaset/flaskan.

Musiken
0

Larde mig uppskatta ol nar jag flyttade till England och upptackte att det fanns annat ol an Starkol, Kungen och Sofiero ;)

Branneli
0

I början av min alkohol-karriär var det vitt vin, som rann ner i strupen.

Sen 20års-ålder tilltog ölen…numera är det öl som gäller !!    Tungan ute

Ibland lite vodka lime…..

Tatsja
0

Minns flaskorna vi köpte. Det var plastburkar som jag tror kallades rigoletto

Väl mött, Tatsja

fibro
0

Menar du de där man sen gjorde draperier av vita korkarna med ??

Too Funny

Tatsja
0

Tror det. Plastflaskor, med öljetter. Det var början av 70-talet

Väl mött, Tatsja