Idag dricker vi
Väldigt speciellt ölmärke men mycket goda öl om man gillar ”fatlagrat” i olika varianter.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Så gott det ser ut , jag tycker om rökig whisky! 😊👍🥃
HH 🙂

Ja den var riktigt god.Tyvärr dyr och svår att få tag på.Min man köpte sex till sig själv och fyra till en av sönerna.Det finns nu nio flaskor kvar i hela Uppsala.I Enköping hade de inga.
Stolt ägare till tre La permer
#3:
Jo , det är ju så , jag va hos en väninna i helgen , vi satt och tittade i Dagens Nyheter , där visar dem tips på olika drycker till maten , tex Öl , vin och annat . Då frågade jag min väninna om den Ölen finns att köpa , vi kan titta sa hon, men den sorten va man tvungen att beställa .
Jag förstår att vissa ölsorter är dyrare. Jag får spara och köpa det sen.
HH 🙂
#3: Jo de brukar ju komma i småsläppen. Det finns lite olika varianter och så får man en i mitt tycke onödig kartong till. 😫
Inte en varjedagöl - dricker inte öl varje dag heller - men ändå värd att prova på.

#5 Ja papplådan är ju lite onödig håller jag med om.
Vi dricker ju mest hemgjord öl men den är ju inte gratis heller.
#0 Jag gillar Innis & Gunns "vanliga" ölsorter (och Laphoraig), så jag kan tänka mig att testa den här. Ser att det finns två flaskor kvar på mitt närmaste Systembolag, så jag kanske tar en sväng dit i morgon och kollar om de är kvar då.
- Redigerat 2021-04-20 17:37 av [Göstage]
Jag borde nog också tagit ett glas den nittonde april. Men det är inget att fira att man blev 47 😎
#7 Kom inte iväg förrän idag, och trodde att de två skulle vara slut. Istället hade man fått in en större leverans på åtminstone 36 flaskor, så jag köpte en för provsmakning vid lämpligt tillfälle.
#8: Grattis - det är alltid värt att fira!
#9: Grattis!
#8:
Grattis Grattis!!
Ta en liten hutt du ! 😊🥃skål!
HH 🙂
#13: Ni kommer att få en god stund!
#14 Tack! "Släktträffen" är för ölen - jag är den ende människoliknande närvarande. 😉
#15: Blev det bra? Var de goda?

#0 Hittade en gammal bekant i tillfälliga utbudet i min butik idag, i annan kartong bara.
#16 Godkänt över hela fältet!
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
- Redigerat 2023-05-13 17:14 av Fornöga
#17 Dags att testa den idag! ("Bäst före" mars-24, vilket man väl inte behöver ta så mycket på allvar.) Mörk och fyllig, perfekt för långsittning i gråvädret för dagen. Jag ger den fyra 🍺 av fem.

Berätta hur den smakade
#19 Jag är inte så bra på att detaljbetygsätta ölsorter, men jag gjorde så gott jag kunde i #18.