Öl i sommar
Vilken öl skulle du ta med dig till badstranden?
Jag själv skulle ta norrlands guld
Inget blask som Norrlands öl tar jag med mig till stranden. Det blir någon tysk ölsort.
Nu är jag tråkig och svarar ingen alls, då alkohol och bad är två saker som inte ska kombineras.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
brukar ej kombinera bad och alkohol, men om det handlar om ett gött strandhäng framåt kvällen så tar jag nått mörkt öl. Annars kan man ju lika gärna dricka vatten hehe
Ni har rätt, man ska inte ta alkohol med bad, men när det gäller ett strandhäng då tar jag norrlands, även pripps går bra.
Jag tar med mig Carlsberg Sort Guld och det gör jag riskfritt eftersom jag är en riktig badkruka som hellre trivs under ett parasoll på stranden.
Jag är också en kruka, det ska bli riktigt varmt i pölen, om jag ska bada. carlsberg är en bra märke som man ka ta till stranden.
Har provat Bellman 6.0 nu och den är perfekt. Passar bra till Chips och Ostbågar i solen.
Dessutom finns en Bellmansdikt på burken att citera i ölångorna:
Käraste Bröder Systrar och Vänner
Med helso, och frid,
Med öl som bränner,
Hjertat kringrenner,
Fetmar och spränner,
Gör krogdörren vid.
Drick, drick nu är tid etc….
Bad och alkohol är nog ingen bra kombo. Men för strandhäng eller allmänt sommarhäng så har det denna sommar blivit Flat Tire (Pistonhead). En torrhumlad lager som passat väldigt bra denna sommar.
Snart börjar stout-säsongen ta vid! :) *längtar* 😎
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Egentligen tycker jag det är mysigare att sitta i en trädgård och grilla och dricka öl på kvällen.
"Sommarens bästa öl"? Jag har endast testat New York Lager av dem och den hamnar inte på någon eventuell topplista från mig.
https://www.expressen.se/allt-om-vin/dryck/ol/har-ar-sommarens-basta-ol-experternas-15-favoriter/