Deep Roots - Three Weavers Company
Apelsinfärgad Burk
Ibland är det färgen på burken som lockar mer än innehållet. I alla fall känns det så här efteråt.
Burken har en härligt pigg apelsinfärg och tjusig design. Känns nästan synd att gå till återvinningen med den.
Mikrobryggeri ingår i kooperativet CANarchy
Bryggeriet är ett amerikanskt microbryggeri som befinner sig i Kalifornien närmare bestämt orten Inglewood. Three Wavers Company ingår numera i kooperativet CANarchy.
Grahamsbröd, kola och stor beska
De är ytterst seriösa och har en egen stil. Deep Roots är en klar bärnstensfärgad dryck med doft av kola. Smaken har en ton av grahamsbröd och en stor beska.
Underjäst bärnstensdryck
Jag hittar ingen information men ölet är troligen underjäst och ingår i stilen amber ale.
Jag är inte någon stor anhängare av underjästa öl och Kölsch aktar jag mig noga för.
Deep Roots är ändå värd att prova och plus är det ju om man gillar ölstilen annars känns ölet helt korrekt.
ÖLFAKTA : Deep Roots Nr 2599; Pris: 21.90 Exklusive pant
"We are very excited at the opportunity to join CANarchy. As our mission has always been about creating community through our passion for craft beer, we want to remain true to both our craft beer community and our own independence. CANarchy is a collective of leading regional breweries across the U.S. that have banded together to maintain their brands, brewing philosophy, and independence while supporting each other in their respective growth initiatives. "
Länk till kooperativet, bryggeriet och systembolaget:
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.