Armageddon 65%!
Det skotska bryggeriet Brewmeister har tagit fram den rekordstarka ölen.
Tillverkarna säger till engelska Metro att den bör drickas som en fin whisky:
– Trots den 65-procentiga alkoholhalten har ölen massvis av smak. Den har en aning sötma och smakar mycket malt och humle.
Men smakar det så kostar det. En enda flaska (330ml) kostar hutlösa 40 pund – ungefär 430 kronor.
Troligen inget jag vill smaka på 
Källa: Metro
Dessvärre verkar länken till källan vara lika död som antalet hjärnceller efter man klunkat i sig av denna dryck 
Lite väl saftigt för mig också…
**MVH Cerrolyn
Det tidigare rekordet lär ha legat på 41%. Har sett diverse diskussioner på nätet om hur stark ölen ska vara för att egentligen kallas för öl. Själv har jag bara druckit 10% som högst och det smakade inte gott tycker jag.
Jag har fixat länken ..
En manlig öl mao 
#5 Du behöver nog inte vara rädd för att behöva bjuda 

Säger som #5
Gillar inte när det är för mycke % i ölen.
**MVH Cerrolyn
GIKmio; testa mörkare ölsorter med högre alkoholhalt, finns många sorter över 10 % som är riktigt goda. De belgiska trappistölen är ett utmärkt exempel på detta! Dock farligt när man dricker för många.
Däremot håller jag med om att blaskig "alkoholistöl" ej klarar högre alkoholhalter. (Dock dricker jag ej dem vid lägre alkoholhalter heller, smakar det inget, då kan man lika gärna dricka vatten enligt mig.)
#5 eller kvinnlig
Har provat en del riktigt starka öl. De kan mer liknas vid portvin. Inget man tar en hel flaska av men något jag mycket väl kan tänka mig till en ostbricka.
Håller med #9, det finns goda öl med hög alkoholhalt särskilt mörka. Provade Yeti porter 9,5% en gång, den var hutlöst dyr (100kr / 0,6l) men jag delade den med brorsan till maten som passande nog var porterstek. Smakade lite som Carnegie porter fast mycket mer intensiv och lååång eftersmak. God.
En annan stark öl som jag tycker om är Brewdogs Hardcore IPA 9,5%, väldigt smakrik och besk. Förutsättningen att man skall gilla den ölen är att man uppskattar beska, annars undivk.
Fast de vanliga lagerölen med 7-10% tycker jag inte alls om, har provat dessa 1 ggr vardera och ingen var god. Den öltypen smakar bäst med max 6%.
Jag nöjer mig med 5.5 procent ungefär 🙂
Det finns Epic Armageddon IPA från Nya Zeeland på 6,7%
Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus