Öl iFokus

Öl

Etikettövrigt-om-öl
Läst 1077 ggr
[Carpinus]
0

Ölsemester?

Jag har inte sett någon tråd om ölsemester och semesteröl, så jag drar väl igång en sådan då! Tanken är att vi kan berätta om eventuella planerade resor med ölinslag - Tjeckien, Danmark, München o.s.v. Eller tipsa om något bra ölställe eller spännande bryggeri värt att rekommendera, här hemma eller utomlands. Bara att korka upp!

[Carpinus]
0

Inleder själv med en länk till visitskåne om skånsk ölkultur för den som har vägarna åt det hållet eller rent av redan finns där.

(Humletorkan i Näsum blev jag själv lite extra nyfiken på.)

[Carpinus]
0

#2 För den som drar till Göteborg och tröttnar på det mondäna Avenyhänget så finns det en liten lokal på parallellgatan Lorensbergsgatan 6 som heter City Pub. Spartansk lokal, men jag var där några gånger när GAIS låg i bandyallsvenskan och imponerades både av ölutbudet och det kunniga och vänliga bemötandet från innehavaren. Har inte testat maten, men det ligger åt husmanskosthållet och verkar få gott betyg på nätet. Gillar man att tjôta om fotboll kan det kanske dyka upp någon GAIS-are eller Chelseafan, jag tror puben fortfarande är Göteborgs Chelseaälskares stamlokal.

[Carpinus]
0

Om du bor i närheten eller råkar ha vägarna åt Malmö den 5 augusti och fyra dagar framåt kan du uppleva en ny upplaga av fjolårssuccén Oktoberfesten. Lite tidigt på året kan tyckas, men som en arrangörstalesperson säger till Sydsvenskan:

"– Oktoberfest inte bundet till en fast tid, det är mer ett koncept. Den i München är till exempel i september. Det handlar ju mer om öl och Lederhosen och dessutom är det inte kallt i augusti."