Bästa gräsklipparölen?
"Ett gräsklipparöl är ett öl som fungerar som en bra törstsläckare efter att man utfört ett arbete i sol och värme. Oftast avses ett öl med låg beska, alkoholhalt och neutral smak. Ett gräsklipparöl behöver inte ha hög hinkabilitet. Det kan vara så att det räcker med en öl, men inte mer." (BryggarWiki.)
Har du något speciellt gräsklipparöl eller förslag på ett som kan tänkas passa för detta ändamål?
Mitt enda krav är att den ska vara så kall att det blir kondens på utsidan av glaset.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Låter vettigt! Fast för min del bör kondensen vara utanpå flaskan, för det är nog det enda tillfället jag kan tänka mig att halsa en öl. En Åbro (2,2%) kan lätt slinka efter väl utfört arbete tror jag.
#2 Jag tycker inte aromen kommer till sin rätt i flaska. Mycket händer med den när den får sin skumkrona. Svagöl kommer inte över mina läppar, vill jag ha läsk så köper jag det. 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 I princip håller jag med, men den uppfyller kriterierna för gräsklipparöl. Tillåter omständigheterna en starköl skulle nog Melleruds Pilsner passa.
Eller så sätter man sig i skuggan med en kall öl och ser på när robotgräsklipparen sköter jobbet 🙂
#5 Låter som en bra arbetsfördelning! Kan man sedan dressera den att hämta mer öl så är dagen räddad…
Kanske också tänkbar? Fast kanske en aning dyr törst i så fall…
"Gänställer Oppigårds Slotteröl, 5 %, Tyskland
Karaktär: Dalabryggeriet Oppigårds har här skapat ett öl i samarbete med tyska Gänstaller Braü. Det rör sig om ett rätt karaktärsfullt törstsläckaröl med knäckebrödslika malttoner i välgjord och användbar husmanskostpassande stil med moderat beska.
Systembolagsnummer: 11691 Pris: 50 cl/28,90 kr"
En vanlig Norrlands Guld är en bra törstsläckare

håller med #8 en Norrland Guld (Export 5.3) är aldrig fel..dricker inget annat öl
Tycker också Norrlands Guld är en bra törstsläckare efter en kamp i värme och sol.