Morbergs Öl
Hejsan! Jag har testat Morbergs Öl nu och tycker det är en bra lager som passar utmärkt på sommaren. Dock så tycker jag nog att den starkare varianten är godare än folkölen. Men den funkar absolut!
http://www.systembolaget.se/89279
Tycker det är kul att den finns som en "keg" nu också. Har aldrig sett någon sån i Sverige förut, men i USA så är det ju rätt så vanligt.
Har någon här hunnit testa den keggen och om den funkar bra? Hade ju varit grymt till Nationaldagen. !!
ser mumsig ut
erfarenheten jag har av sådana tunnor är att dom funkar om man tömmer den ganska fort (1v max från o med när man öppnar den) då dom tappar kolsyran ganska fort.
Ja man får nog dricka den ett gäng på en kväll eller två håller jag med om. Nu läste jag på hans Facebooksida idag att han kommer att släppa den som 4,8% också, men i begränsad upplaga. Hann inte få en till Nationaldagen men om man har tur nu så kanske man kan komma över en till midsommar, hade ju varit perfekt!
Snygg burk.
Provat Moberg på flaska i helgen men jag tykte det ganska blekt. Vill jag ha svensk ljus lager så är Åbro Arton52 minst lika bra om inte bättre men visst, Mobergs funkar nog bra till grillat en varm och skön sommarkväll men i mitt tycke inget för en mörk och kall höstkväll framför brasan.
Bogey, drack du folkölen eller mellanölen? Tyckte om mellanölen mer helt klart.
Morberg är okej om man köper på bolaget. Åbro håller samma dåliga klass som Norrlands guld.
Du göteborgaren har du smakat norrlands guld någon gång?
Ja i min ungdom som billig ungdomsfylla.
#6 Vet inte så noga då jag fick några udda flaskor när jag fyllde år och Mobergs var en av dem men jag antog att Mobergs var starköl då de andra ölen var starköl. Var väl antagligen mellanölet då.
Okej! Nu har jag beställt en sån öltunna, 199kr på systemet är ju rätt bra för 5 liter ändå. Blir perfekt till semestern =)
Det är synd att systembolaget tar 8 dagar på sig att skicka ut sina beställningar. Hinner ju törsta ihjäl, men nu får det bli en kall Hale Ipa!
Jag gillar inte Norrlands Guld något vidare, så är det i klass med det så är det inget för mig.
#13 Lite sent nu kanske men vad föredrar du för sorts öl då?
#14 Carlsberg sort guld går alltid ned..
Jag ska dricka Morbergs öl i kväll. Dock inte den där tunnan utan flaskorna. :) Ska bli kul att äntligen få testa!
Hur mycket rymmer tunnan?
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland