Motörhead Bastards Lager
Någon som har smakat?
Tänkte köpa en till mig och en till gubben nästa vecka.
**MVH Cerrolyn
Har bara sett den men inte köpt den än. Det får bli efter jul 🙂 Kommer garanterat att spara en flaska som prydnad..
Häftig öl sort 🙂
Ska till bolaget idag och köpa varsin till mig och gubben så jag berätta sedan vad jag tyckte.
**MVH Cerrolyn
😎 ja gör det..
😕😭 Den var slut på bolaget så jag får testa en annan gång.
**MVH Cerrolyn
Annars förknippar man Lemmy med Whisky.. det ölet tror jag är i svagaste laget för honom 😃
Kul att dom lanserar öl istället för viner som var på tapeten ett tag bland hårdrockare..
Håller med.
Vet att AC/DC gjort ett öl också…
**MVH Cerrolyn
En polare har en sådan flaska hemma som prydnad och har uttryckt uppskattning över innehållet :)
#6 Öl och whisky känns helt klart mer METAL än vin :P
Har provat ölet och det är hyggligt gott men inget speciellt. Smakar ungefär som norrlands guld eller åbro original. Fast bandet tillhör definitivt en av de absoluta favoriterna så jag dricker det gärna. Det finns även ett Motorhead-vin, det har också provats och var väll ok men jag är ingen vinkännare så flaskan köptes mest för att det var Motorhead. Iron Maiden har också ett öl, kallad "The Trooper". Det är en typisk engelsk ale, god och frisk humlebeska. Rekommenderas om man gillar den sortens öl.
#6, jo Lemmy dricker nog mest burbonwhisky, enligt självbiografin "white line fever" föredrar han Jack Daniels.
Håller med men ändå inte.
Jag har nu smakat den och den var lite blaskig i smaken.
**MVH Cerrolyn
Någon som känner till fler band som har ett eget öl? 🙂