Så brygger du öl hemma!
Här är en sajt om hur man kan göra sin öl.Det är enkelt att brygga sin egen öl. Men allt är lite, lite svårt när det är första gången man gör det, jag som har tummen mitt i handen klarade av det, som sagt va det är inte så svårt som det ser ut bara man följer beskrivningen.
Bild: javascript:nicTemp();
Text: Det lilla köksbryggeriet
Tycker det fattas lite info!
När man jäser brygden behövs det lite socker beroende på alkoholhalt man vill ha.
Man kan använda petflaskor för att förvara ölen i o för att få upp kolsyran så det blir lite skummande öl, och det ska va någon tesked socker (beror på flaskstorleken hur mycket) också för kolsyrans skull (slutjäsningen i flaskan)!
Resa är livet! Glad
#0 Du klarade av att göra det men hur smakade det då? 😎
#2 För min del blev det starkt o helt ok använde coopers ölsatser för några år sen. http://www.coopershembryggning.se/produkter/olsatser
Resa är livet! Glad
Använde då 1,5L petflaskor o peta i sej en hel sån som var jäst med mera socker än vad det stog i receptet tog bra. 🤦♂️
Resa är livet! Glad
När jag gjorde egen öl för många, många år sedan, så blev resultatet toppen bra och ölen blev god. Jag använde glas flaskor.
Jag gjorde öl för ca tio år sedan. Det fick efterjäsa i PET-flaskor i kylskåpet, det blev väldigt fint; men om något starkt.
🤪
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jo för mig blev det också starkt.
😃
Jag puttar denna viktiga tråd.
🤪
Det är väl lite olika vilken styrka man vill ha. Jag nöjer mig vid öl som har 5 %.
Det är väl onödigt att ni blir sjuka gubbar av dåligt öl 😃
Det är länge sedan jag drack öl. Någon gång i våras tror jag.
🤔