Öl iFokus

Öl

Etikettskotskt-öl
Läst 1569 ggr
lanm65
0

Provar Brewdog öl

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar gärna dricka brewdogs punk IPA och hittade lite fler sorter som gick att beställa. Skall bli kul att prova lite nytt. 10 Hardcore IPA och ett 4-pack med olika öl.

Först provades en Hardcore IPA, den var rätt mörk "kopparfärgad" kan det beskrivas som. Skummade en del men inte så mycket kolsyra i själva ölet. Smaken var rätt kraftig med en markant beska, fyllig och smakrik. God om man gillar beska öl, rätt alkoholstark 9,2%. Kan tänka mig att den passar som måltidsdryck till köttgryta eller tjälknul. Den gillade jag skarpt.

Nästa öl var Jack Hammer, även den en ale. Ljus och skummande, ser ut ungefär son punk IPA. Smaken är ganska frisk, aromatisk och något mindre sötma än i punk IPA. Beskan är kraftig, det här ölet är riktigt beskt men ändå så förbaskat gott. Inget att fylledricka, bättre att avnjuta en åt gången av den här. Skall kolla om den går att köpa styckvis för den här vill jag prova igen.

[per50]
0

Oj det ser spännande ut..😃

[Moa-]
0

Dead pony club är enligt mig en väldigt speciell öl, smakar väldigt mycket örter och tydlig smak av basilika. Även lite märkligt när en så pass svag öl lanseras med de övriga. Dock alltid kul när man testar något nytt och inte alltid följer trenden (som enligt mig just nu går mot starkare och starkare).