Holländskt öl

Heineken 3.5

2019-07-20 16:07 #0 av: GIKmio

Köpte en sexpack Heineken 3.5 i livsmedelsaffären idag. Smakade minst sagt bedrövligt. Folköl brukar annars ha en relativt frän smak till exempel Norrland och Tingsryd. Men detta smakade vatten med en besynnerlig smak av järn i munnen. Precis som man nyss ätit blodpudding. Någon som druckit starkare variant av Heineken?

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-07-20 16:48 #1 av: Göstage

Heineken, oavsett styrka, håller jag säkerhetsavstånd till! Tror inte jag druckit det på åtskilliga decennier...Illamående

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-20 17:03 #2 av: GIKmio

#1 Helt klart en öl som sköljs utan besvär ned en fredags- och lördagskväll när man vill fylla på reserven när Systembolaget är stängt. Men inget öl jag vill rekommendera till lunchen nu i semestertider.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-10-11 09:54 #3 av: Salvi

Den alkoholfria varianten smakar bra om man bara vill ha något läskande(eller var det Carlsbergs A-fria jag smakade?).

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.