Annons:
Etikettövrigt-om-öl
Läst 845 ggr
Pyttelite
2018-06-30 22:20

Känner du till Untappd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Loggar du dina öl i appen Untappd?

https://untappd.com/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
[GIKmio]
2018-06-30 22:23
#1

För att svara på din fråga? Nej, jag känner inte till den appen 🙂

Carrosh
2018-06-30 22:27
#2

Har använt appen ganska länge (ett par år) och tycker det är ett kul sätt att upptäcka nya ölsorter på! :D

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Pyttelite
2018-06-30 22:29
#3

#1 En visserligen rörig app, men ett måste om man vill förvissa sig om att man hela tiden kommer hem med nya erövringar från bolaget .

Den håller reda på vilka öl man druckit och enligt känt maner får man en och annan badge om man uppfyllt kraven.

Du kan också ge betyg på de ädla dryckerna.

Den håller reda på bryggerier och man har naturligtvis en vänfunktion så man har koll på vad kompisarna festar runt med. 😃


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


sp0ngeb0b
2018-07-01 22:39
#4

Jag har hört talas om den, och tänkt att jag ska testa den, men sen glömt bort det så det har inte blivit av. Tack för påminnelsen 😃

Pyttelite
2018-07-02 23:19
#5

Det är en hyfsat bra app även om jag fortfarande inte hittar allt. Det är också mycket inspirerande när man får en toast från något av mikrobryggerierna när man druckit ett öl från deras repertoar.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


JazzBass
2018-07-10 23:03
#6

Röstade på "loggar endast finöl", vilket inte är helt korrekt men det svar som låg närmast sanningen. Mest loggar jag nya öl jag inte provat tidigare, men inte enbart. Vanliga bulköl bryr jag mig inte om att logga, speciellt inte i sociala sammanhang då jag inte vill stirra på telefonen i onödan. Vill gärna skriva nån rad om ölet också, annars kan det kvitta tycker jag.

#5 - Håller med, det var kul när mitt favoritbryggeri (finska Mallaskosken panimo) toastade alla mina checkins av deras öl häromveckan. Det var första gången det hände, och strax efter att jag hade gillat bryggeriet ifråga i appen.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
Pyttelite
2021-01-23 18:28
#7

Har det tillkommit några användare?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: