Brygga eget öl

Hembryggar-SM 2018

2018-05-07 17:25 #0 av: Göstage

Årets ölhembryggare har utsetts i olika klasser, den som blev Årets hembryggare alla kategorier heter Thore Paulsson. Han presenterade en veteöl med namnet "Wobbly knees White Lady" (låter som ett hundnamn!) som föll juryn på läppen. "En mycket fräsch och uppfriskande sommaröl", var deras bedömning.

https://www.shbf.se/artiklar/46-shbf/520-vinnarna-i-sm-i-hembryggd-oel-2018

~"Don't look back, there's no future in it."~

Anmäl
2018-05-08 21:36 #1 av: GIKmio

Fattas väl snart att det blir Sveriges främste ölbryggare på TV4 också? Det programmet skulle jag vilja sitta i juryn Skrattar

Sajtvärd för Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-05-08 21:45 #2 av: Göstage

Ja, efter alla söta bakverk kanske det är dags för lite beskare saker att fylla sändningstiden med? Skrattar

~"Don't look back, there's no future in it."~

Anmäl
2018-05-09 22:54 #3 av: GIKmio

Öl har jag aldrig prövat på att tillverka.. Däremot vin.. Men det blev inte så bra.. Så kanske jag skulle pröva att brygga öl GladNej, jag nöjer mig med att köpa öl..

Sajtvärd för Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.