Övrigt om öl

Världens törstigaste land

2018-02-11 11:53 #0 av: GIKmio

Litauen är det land i världen där det dricks mest, och öl är den populäraste drycken. Men nu kommer nya lagar för att minska konsumtionen..

https://www.beernews.se/articles/tuffare-alkoholregler-torstigaste-landet/

Sajtvärd för Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-02-22 22:20 #1 av: Lonaa

Intressant, det hade jag inte trott.
Fast det måste ju finnas länder där det är väldigt svårt att mäta alkoholintaget, dels för att det inte säljs via vanliga affärer (det är väl i princip bara Sverige som har separata Systembolag?) utan görs själv/smugglas etc och dels för att man rent allmänt har lite dålig koll på befolkningen? En del länder vet inte ens hur många invånare de har, då är det lite svårt att räkna ut hur mycket det dricks.LiparFörlägen
Bara en allmän reflektion såhär på kvällskvisten...

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2018-02-23 18:16 #2 av: GIKmio

Det kan till exempel vara på krogen.. Där är det lättare att mäta alkoholintag..

Sajtvärd för Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-03-05 06:41 #3 av: Farwuq

#1 Norge och Finland har väl liknade  system?

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.