Svenskt öl

Nu kommer nästa trend: Semmel-öl

2018-02-02 12:31 #0 av: Jimmy.L

Älskar du semlor? Och öl? Då kan de här ölbryggarnas experiment vara något för dig. – Det är som en demonterad semla som vi byggt upp igen i ölform, säger Henok Fentie.

https://www.aftonbladet.se/matdryck/a/BJjJ3G/nu-kommer-nasta-trend-semmel-ol

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Det pågår koordinerad spam på iFokus riktad mot Debatt

Anmäl
2018-02-02 13:26 #1 av: [Carpinus]1

Nja, jag är skeptisk...Förskräckt

(Verkar som om det experimenterades med något liknande redan 2015 f.ö.)

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2018-02-02 13:51 #2 av: papa-bear

nog för att saker och ting har en utvecklingspotential, som tekniska saker bl a. men jag vet inte om semlan egentligen har den potential som diverse mat- och dryckeshantverkare tycks tro, i min lokala butik har det sålts semlor med saffran vid jul, och då känns det som att det dragits lite långt, när man blandar ihop lucia/jul med andra högtider, för hur det än är ingår fettisdagen i dagarna som räknas till påsken, fastlagssöndag,  blåmåndag, fettisdag eller vita tisdagen, askonsdag, skärtorsdag och långfredag.

Anmäl
2018-02-02 19:27 #3 av: GIKmio

Vi hade ett inlägg härom veckan om det.. Låter sådär..

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.