Annons:
Etikettövrigt-om-öl
Läst 1507 ggr
[Carpinus]1
1/22/18, 11:23 AM

Mest sålda öl på Systembolaget 2017

Mariestads Export, Norrlands Guld Export och Sofiero Original toppar, precis som 2016. För några år sedan var Sofiero överst, men de har minskat kontinuerligt.

https://www.expressen.se/allt-om-vin/dryck/ol/olen-som-salde-bast-pa-systembolaget-under-2017/

Annons:
Pyttelite
1/26/18, 7:07 PM
#1

Känns som om folk har brist på fantasi - inget ont om dessa öl men det finns så många bättre.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[GIKmio]
1/26/18, 7:22 PM
#2

Sofiero är ingen favorit hos mig..Håller med #1.. Det är som när dom rangordnade dom populäraste pizzorna och Vesuvio och Capricciosa hamnade i toppen.. Det känns som folk föredrar dom vanligaste sorterna istället för att prova nya sorter..

moondancer
1/27/18, 9:57 AM
#3

Norrlands och Mariestad är helt okej öl, så dom förstår jag mig på. Men lite tråkig fantasi har folk.

Någon som har koll på vilken öl som säljs mest säsongsmässigt, dvs julöl, påsköl osv?

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

papa-bear
2/2/18, 9:52 PM
#4

är det inte samma med alkoholhaltiga drycker som med mat, det går att ha hyllmetrar i ämnet, men tunnelseendet består och man kör samma spaghetti och köttbullar som alltid, med en folköl inhandlad i samma butik.

Pyttelite
2/2/18, 9:55 PM
#5

Fast omsättningen idag på nya ölsorter är enorm med tanke på alla mikrobryggerier som poppar opp - går inte att jämföra med nudlarna längre ..,


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


papa-bear
2/2/18, 10:01 PM
#6

jag har en kusin som har hållit på eller håller på med mikro, i uppsala just nu, har väl ingen direkt kontakt med honom, så osäker på aktiviteten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: