Övrigt om öl

Vilken procent föredrar ni?

2017-11-20 17:11 #0 av: GIKmio

Vilken procent föredrar ni på ölen? Jag hoppar mellan 5,2 och 7,2.. Gillar inte starkare..

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2017-11-21 05:37 #1 av: Farwuq

5% är helt lagom.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2017-11-21 08:21 #2 av: MonicaLagerquist

Ja, jag säger också runt 5 %

Fast sonen pratade igår om att göra frysöl eller vad det nu heter och den blir ju rejält mycket mer alkoholhaltig.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2017-11-21 13:07 #3 av: [ludden]

5% Anser jag med är lagom. 

Anmäl
2017-11-22 13:30 #4 av: Farwuq

#2 Jo, men man driver ut kolsyran, och ölet smakar kvalmigt och avslaget.
Man fryser ölet och tar bort isen, klart att det blir mer alkohol då; men är det värt det, när det smakar blä...

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2017-12-02 12:43 #5 av: GIKmio

Jag har druckit 10%-ig men det var länge sedan.. Arboga och även Kopparbärs men det är 20 år sedan.. Gillade det inte.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2017-12-03 15:25 #6 av: [Carpinus]1

Säger som TS- från 5 till 7,2. Fast alkoholfri öl har faktiskt gått framåt - Mariestads  gillar jag skarpt!

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-12-03 15:27 #7 av: GIKmio

Alkoholfri öl har jag faktiskt aldrig druckit.. Och senaste lättölen måste ha varit på någon bjudning med smörgåstårta i något sammanhang på 90-talet..

Anmäl
2017-12-03 15:32 #8 av: [Carpinus]1

#7 Kan rekommendera det - det har hänt mycket på den fronten! Jag rynkade näsan inför blotta tanken , men har tänkt om.

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-12-03 15:41 #9 av: GIKmio

#8 Men man blir inte snurrig va? Gapskrattar

Anmäl
2017-12-03 15:49 #10 av: [Carpinus]1

#9 Svårt att svara på när man är naturligt snurrig som jag...GalenNej, man får smaken men slipper biverkningarna.

Anmäl
2017-12-03 16:02 #11 av: GIKmio

Många föredrar smaken före berusningen. Då är sådan öl perfekt Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.