Annons:
Etikettövrigt-om-öl
Läst 1585 ggr
[Carpinus]1
11/2/17, 3:53 PM

Julöl 2017

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Även om det just denna dag råkar vara vårvarmt ute så drar det sig ju mot jul, och vårt Systembolag har redan börjat fylla hyllorna med julens öl. Köpte en liten provkollektion idag.

Annons:
[Carpinus]1
11/8/17, 10:30 AM
#1

Har smakat av de här tre sorterna nu, och av dem skulle jag nog föredra Mellerudaren till skinkan.

[GIKmio]
11/22/17, 4:37 PM
#2

Lägg gärna in fler recensioner på julöl.. Jag har inte bestämt mig än… Förmodligen blir det den vanliga favoriten under året 🙂

[Carpinus]1
11/22/17, 4:54 PM
#3

Har hunnit avverka några till, men råkade radera bilden. Det var i alla fall Mariestad, Ocean och Three Heart, och där blir Ocean fin att långzippa vid julbrasan, men till julbordet leder fortfarande Mellerud.

Vill man ha en öl att knapra pepparkaka eller Aladdinpraliner till är Poppels Vintervärmare inte så dumt, spetsat bl.a. med kanel, ingefära och kryddpeppar.

Kämpar vidare!

[Carpinus]1
11/26/17, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

"And we have a winner", var jag på väg att utbrista, men ännu återstår det en del sorter att avverka. Nu senast har jag testat Rådanäs vinterbajer, som får med beröm godkänt, men klassen bättre var den alkoholsvaga (3,7%) men humlearomatiska Christmas Session  IPA från Göteborgs Nya Bryggeri. Utöver humleblandningen är den fylld med annat julgodis, och den får fem klappar av fem möjliga från mig.

[GIKmio]
11/27/17, 4:13 PM
#5

Det är gott om tid ännu att testa även om veckorna rusar iväg..

[Carpinus]1
12/3/17, 3:21 PM
#6

Eftersom jag går in för min tjänst som testpilot så har jag även prövat på julglöggen. Gillade Tegnér & sons alkoholfria (som man förstås kan spetsa om behov av det föreligger). Kryddningen bra, gott även utan egentillsatta kryddor.

Annons:
[GIKmio]
12/3/17, 3:23 PM
#7

#6 Blossa alkoholfria glögg blandat med vodka är den perfekta glöggen 🙂

[Carpinus]1
12/3/17, 3:30 PM
#8

Är lite inne på att testa äppelglögg färdigförstärkt med calvados.

https://mittkok.expressen.se/artikel/glogg-har-ar-arets-godaste-glogg/?sida=1

[Carpinus]1
12/6/17, 3:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Har pliktskyldigast smakat av Pripps Blå julöl och Sofiero julöl,  och visst duger de på julbordet, men de skapar ingen entusiasm bland smaklökarna direkt. Två skumtomtar av fem möjliga.

[Carpinus]1
12/7/17, 12:38 PM
Upp till toppen
Annons: