Annons:
Etikettövrigt-om-öl
Läst 1624 ggr
tlover
11/28/15, 5:47 PM

Billig, dyr och för dyr öl?

Vad tycker du är billigt (kan köpas/drickas ofta), dyrt (köps/dricks men vid speciella tillfällen) och för dyrt (köps inte även om det skulle vara gott) i ölväg?

Då jag inte kan öl skriv gärna hur mycket man får då man köpen en flaska, burk eller liknande.

l'm back

Annons:
VildaVittra
11/28/15, 5:58 PM
#1

Vadan denna alkoholundersökning? 😎

Alltså, nu dricker jag ju öl långt ifrån ofta, men om man skulle säga att jag skulle betala max en 30 kr/l för en öl på bolaget till "vardags" eller som öl sent på festen till gästerna, men upp till en 140 kr/litern för en god öl att njuta av i kvällssolen på bryggan. För dyrt? Tja alltså över 140 kr? För över det skulle snåltarmen göra för ont.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
11/28/15, 6:02 PM
#2

#1 För att folk klagar på te som kostar 70:-/70g och både te, öl, vin och whiskey är ju (förhoppningsvis) något man dricker för att njuta av så det borde gå att jämföra. Jag ska göra en på te också men Ylva stal datorn för mig.

l'm back

Carrosh
11/28/15, 7:40 PM
#3

Vet inte om jag tycker att något är för dyrt när det kommer till öl. Köper hellre något som kostar lite mer som är gott än att köpa större mängder av ett mindre gott bara för att det är biligt. Det kostar ju inte så mycket om man inte dricker så ofta och bara dricker för att njuta av smaken. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

tlover
11/28/15, 9:16 PM
#4

#3 nu kan jag inte alls öl så det är väl en dum fråga men men. Det finns teer som går på 100 000$/10g och liknande astronomiska summor, finns det inte något liknande i ölvärlden?

l'm back

Carrosh
11/29/15, 3:51 AM
#5

#4 Finns ju förstås mindre partier som är dyrare och några ölsorter som kostar över 100 kr flaskan, men det är nog inte uppe i hundratusentals kronor iaf, inte vad jag vet om.

Whisky är det ju däremot högre kostnader med. Finns ju sorter som kostar många tusenlappar, men det kan det ju också vara värt någon gång. :) Men det är ju ett ämne för sig det. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Carpinus]
11/29/15, 1:52 PM
#6

#5 Har googlat lite och hittat några märken som kostar 5-6000, rekordet tror jag var 8000, men de pengarna gick till välgörande ändamål vid en ölauktion.

Annons:
Carrosh
11/29/15, 10:45 PM
#7

#6 Ja, då är det ju en annan sak förstås. Auktionspriserna räknade jag inte med, utan räknade bara med övrig handelsöl.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Carpinus]
11/30/15, 8:26 AM
#8

#7 Prisklassen 5-6000 är inte auktionsöl, däremot den på 8000.

[Carpinus]
12/29/15, 1:20 PM
#9

En dansk sundhetsexpert vill att priset på öl skall höjas i hela EU till ett pris som motsvarar vad en liter ekologisk mjölk kostar. Det gör den nog redan hos oss…

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22011993.ab

Upp till toppen
Annons: