Annons:
Etiketttjeckiskt-öl
Läst 1352 ggr
[Carpinus]
2015-09-15 12:33

Frätande Staropramenöl återkallas från 680 krogar

"Efter att två personer börjat blöda i munnen blixtåterkallar Carlsberg öl från 680 svenska krogar. Öl av märket Staropramen ska nu skickas tillbaka."---

Aftonbladet

Annons:
gromar1942
2015-09-16 13:02
#1

Otäckt

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

[Carpinus]
2015-09-17 11:36
#2

Ytterligare problem för Carlsberg:

"I tisdags var Erling Larsson på City gross i Landskrona och handlade tio stycken 33 centiliters burköl av märket Carlsberg. När han kom hem och öppnade en av burkarna insåg han att något var fel. – Jag hällde upp en öl och då kände jag stanken… Först trodde jag att min katt hade fisit. Ölen stank ordentligt av ruttet ägg, fy fasen, säger Erling Larsson. – Av ren nyfikenhet smuttade jag pyttelite på det och det smakade skit, säger han. Han öppnade en ny öl som luktade lika illa. Samtliga ölburkar som Erling Larsson köpte har bäst före datum 26 februari 2016."---

"Henric Byström menar att ölen sannolikt inte är farlig att dricka, även om den luktar och smakar illa. – I nuläget har jag svårt att säga mer om det här specifika ärendet. Men det låter som att det handlar om en ölinfektion, vilket inte är farligt. Men det är inget som vi vill att våra konsumenter ska komma i kontakt med. Ölen i fråga tillverkas i företagets bryggeri i Falkenberg. Där hade man för några veckor sedan liknande problem med alkoholfri burköl av märket Falcon som företaget fick återkalla. – Det kan vara något liknande med fallet i Landskrona. Är det så att det här ärendet berör en bredare front så är det en allvarlig situation, säger Henric Byström. "---

Sydsvenskan

[Carpinus]
2015-09-18 17:38
#3

Problemen hopar sig för Carlsberg och deras Falkenbergbryggeri -nu återkallas ytterligare sorter.

"Bryggeriet Carlsberg återkallar flera ölsorter. Detta görs efter att flera kunder larmat om illaluktande öl. – Vi ser allvarligt på det här, säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige." "Det rör sig om bland annat om Carlsberg 3,5 procent och flera Pripps Blå-sorter med bäst före-datum i februari och mars 2016. – En del av den burköl som tillverkats i Falkenberg håller inte kvaliteten. Vi arbetar just nu intensivt för att ringa in problemet, säger Henric Byström."---

Aftonbladet

[Carpinus]
2015-10-07 12:09
#4

_"Det infekterade ölet har skapat följdproblem för Carlsberg i Falkenberg: Bryggeriet hinner inte leverera burköl i den takt som kunderna begär."---

"– I normala fall går våra produkter snabbt ut i handeln, men nu håller vi allt burköl i lager i två veckor för att göra ytterligare kvalitetskontroller, säger Henric Byström.
Bryggeriet vill alltså förvissa sig om att inte mer illaluktande öl kommer ut på marknaden, och därför håller man ölet i vad som närmast kan beskrivas som karantän. Två veckor bedöms som tillräckligt för att efter stickprovskontroller kunna blåsa faran över och med all säkerhet kunna konstatera att ölet inte luktar illa.
Men detta innebär försenade leveranser."_

GP

Farwuq
2015-10-19 15:06
#5

"Bättre sent än aldrig" .

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: