Öl från övriga länder

Grön öl? Skulle du testa?

2017-03-16 12:39 #0 av: tlover

I Japan finns en knallgrön öl som heter Matsuri, den är inte färgad med livsmedelsfärg utan den har förutom ölen Yebisu i sig även matcha (grönt malt te som används i den japanska teceremonin).

Ölen görs på beställning och kostar ungefär 59:- glaset, den finns däremot bara på två ställen i Japan, på en flygplats i Osaka och en galleria i Kyoto

Skulle du testa den om du kunde?

http://te.ifokus.se/discussions/58ca48e68e0e7442b3000a2f-ol-med-gront-te?discussions-1

Anmäl
2017-03-16 14:44 #1 av: Tjeja

Spännande! För 59 kronor skulle jag absolut testa! låter kul ju, vem vet, det kanske är gott också. Om inte gott.. so what? Det vore kul att ha provat ändå liksom! Skrattar

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2017-03-17 14:14 #2 av: GIKmio

Eftersom jag dricker direkt ur burken så har jag ändå ingen koll på färgen.

Sörj inte över att du åldras

många får inte den chansen

Anmäl
2017-03-17 14:28 #3 av: tlover

#2 det påverkar ju smaken också

Anmäl
2017-04-07 11:15 #4 av: ludden

Jag skulle nog kunna prova det.

Bojkotta Lika Villkor som sysslar med härskarteknik.

Anmäl
2017-05-06 11:19 #5 av: Carpinus

Visst skulle man väl kunna tänka sig att provsmaka den gröna japanen!

I Danmark får man in en Carlsberg 4,6 om man beställer "en grön". Förr i tiden när vi åkte till Fredrikshamn på lediga stunder från  jobbet var det tradition att beställa in en grön och en sexa Pernod på baren Väktaren.

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.