Annons:
Etikettövrigt-om-öl
Läst 1848 ggr
Lia
2/12/16, 3:08 PM

Wittekerke Rose

Finns det någon öl som liknar Wittekerke Rose på systemet? För tillfället måste jag nämligen åka till Köpenhamn för att köpa, och då har jag tur om det finns inne just när jag är där. Jag har nyligen beställt Timmermans Framboise från systemet, för att se hur den är. Den kommer idag, så det får jag väl snart veta.Jag har tidigare köpt två andra som inte alls var roliga, och en jag tänkte skulle vara perfekt har utgått. Så enligt vad jag hittat är denna sista chansen på systemet, annars måste jag fortsätta åka till Danmark. Det verkar röra sig om någon spontanjäst öl främst av hallon, men jag kan inget om öl, så jag vet inte vad det betyder egentligen x) Det ger mig bara nåt att söka på. Så om Timmermans inte är som jag hoppas, har ni några andra tips?

Annons:
[GIKmio]
2/25/16, 5:51 PM
#1

Det bästa är nog att fråga någon expedit. Finns det  inte på den lokala butiken så vet dom vilken som är den närmaste butiken man kan besöka/beställa från.

Åsa S
3/2/16, 9:44 AM
#2

Det finns ortoligt få spontanjästa ölsorter (mera vildjäst öl som ofta blir sur och blandas med div frukter vid jäsning) via systembolaget även om man lägger till beställningssortimentet,  ren spontanjäst öl utan fruktinslag kan  ibland smaka mera som spya tycker jag men alla har ju olika smak. Den jag brukar köpa är lindemans apple men vill man ha bättre utbud får man nog handla utomlands eller privatimportera.

Upp till toppen
Annons: