Annons:
Etikettsvenskt-öl
Läst 1622 ggr
[Carpinus]
9/19/15, 4:15 PM

Dugges årets företagare i Västra Götaland

_"Mikael Dugge Engström fick ta emot utmärkelsen Årets företagare i Västra Götaland för sitt sätt att driva Dugges Ale- och Porterbryggeri. Mikrobryggeriet i Landvetter, som han startade för tio år sedan."----

"När juryn bakom Årets företagare motiverade sitt val betonades Mikael Dugge Engströms generositet. Även gentemot konkurrenter. Själv ser han öppenhet och en hjälpsam attityd som ett måste mellan mikrobryggerierna.
– Det gynnar Dugges att jag delar med mig. Även om vi blivit 180 bryggerier i Sverige har mikrobryggerierna fortfarande en liten del av marknaden. Därför måste vi jobba tillsammans för att vår gemensamma kaka ska växa. Det är också direkt avgörande att våra produkter håller hög kvalitet, vilket tyvärr inte alla gör. Vårt sätt att producera är dyrare. På så vis kostar våra öl mer i butik, men då måste också våra kunder bli riktigt nöjda. Att välja öl och smaker från mikrobryggerier är ofta ett sätt att signalera en del av sin identitet."---_

Affärer i Väst

Annons:
[Carpinus]
9/19/15, 4:19 PM
#1

Ganska fantastiskt att en mikrobryggare kan bli  "Årets företagare" i Västra Götaland!

Kan för övrigt nämna att jag var på ölprovning med tillhörande mat när Dugges låg i ett blygsamt industriområde i Mölndal. Lokalen var minst sagt primitiv, med gamla mattor på väggarna som nödtorftigt skylde hur påvra lokaliteterna i själva verket var. Men maten och ölen var det inget fel på, heller inte visningen av bryggeriet och den trivsamma presentationen av olika ölsorter. Kul och välförtjänt att företaget nu växt till sig!

Upp till toppen
Annons: