Annons:
Etikettövrigt-om-öl
Läst 2474 ggr
[Carpinus]
7/3/15, 1:18 PM

Öl: Krakow i topp på BPI-listan

Enligt den årliga Beer Price Index så är ölen billigast i Krakow Polen, där snittpriset för 33cl öl i butik och i bar är $1,66. Dyrast är Genève, där priset är $6,32. Om man bara håller sig till priset i baren så är Bratislava billigast, med $2,22 för 33 cl. Oslo, som tidigare varit dyrast, ligger nu "bara" fyra på dyrlistan.

Stockholm ligger 48 på totallistan, och har billigare öl än bl.a. Atén, Barcelona, Dublin och Köpenhamn. (Vad som händer med ölpriset i Atén fortsättningsvis är en intressant fråga…)

Källa: SVT Nyheter

Annons:
gromar1942
7/4/15, 12:18 AM
#1

Tror inte jag smakat polskt öl.

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

[Carpinus]
7/4/15, 6:49 AM
#2

#1 Lika illa här.

[GIKmio]
7/4/15, 11:10 AM
#3

Jag har druckit polskt.. men inte öl utan vodka..

[Carpinus]
7/4/15, 11:11 AM
#4

#3 Wyborowa har man ju prövat på, med buffelsmak av ett grässtrå i flaskan. Tror inte att den säljs längre, åtminstone inte i Sverige.

[GIKmio]
7/4/15, 11:15 AM
#5

Drack något vattenliknande polskt på bussen ner till Tyskland för 20 år sedan.. Minns inte vad det hette. Men när det gäller polskt öl så har jag aldrig druckit det.

[Carpinus]
7/4/15, 11:17 AM
#6

Finns bara ett polskt öl att få via Systembolaget (lagerförs av underleverantör), tyvärr ej till polskt pris. Men  16:90 för 50 cl som Zywieck kostar är ju inget ohemult pris det heller, problemet är dock att man måste beställa kollivis á 20 flaskor.

Annons:
[Carpinus]1
5/12/17, 6:12 PM
#7

Här är de dyraste respektive billigaste ölstäderna i år:

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/azdWd/har-ar-olen-dyrast-i-varlden

Upp till toppen
Annons: