Annons:
Etikettölfestivaler
Läst 6851 ggr
[GIKmio]
7/1/13, 8:42 AM

Oktoberfest Göteborg

Välkommen när den berömda Oktoberfesten kommer till Göteborg - en festival med läderbyxor, öl och schlagermusik! med glatt humör i ett tält för 2.100 personer. Ölfesten pågår 7-10 augusti.

Entrén är gratis onsdag och torsdag, fredag endast 25 kr efter kl. 18 och lördag 50 kr efter kl. 14. Här finns öl, vin och mat till försäljning. Alternativt bokar du ett paket med platsreservation inklusive mat och dryck för SEK 385-435. Ölfesten hittar du på HEDEN med fantastisk Tyrolermusik och öl från Tyskland. 

Öppettider: Onsdag, torsdag och fredag öppet 16 - 23, lördag 12 - 23.

Annons:
[GIKmio]
7/2/13, 7:11 PM
#1

Är det något man kan klaga på så är det att man stänger butiken redan klockan 23. Jag festade med några killar från Brasilien för ungefär tio år sedan som var på besök i Sverige och besökte en pub. Utöver flera timmars fotbollssnack så diskuterade vi den svenska tråkiga " Nu är det dags att dricka ur sista ölen" klockan två. I Brasilien pågår festen till morgonen.

[per50]
7/18/13, 6:25 PM
#2

klockan 11.00 det var det är för tidigt, klockan 3 vore mer rimligt. Här i Sverige finns det ingen öl kultur.

[GIKmio]
7/18/13, 6:36 PM
#3

Tycker man skulle ha öppet länge när det är ölfestival då det bör vara mycket folk ute. Då kan folk sitta där med vakter som håller koll. Nu släpps folk ut på stan och flera kommer kanske inte in på alla ställen. Då finns risken det blir stök på stan istället. Vet inte om Göteborgskalaset finns fortfarande eller om det här är någon ersättare. På Göteborgskalaset var det väl otroligt mycket folk på stan.

[per50]
9/19/13, 1:07 PM
#4

Finns det någon i vårt avlånga land som tänker besöka denna öl fest..

Fram med texter och bilder om ni har varit där redan.

[GIKmio]
9/20/13, 6:26 PM
#5

Namnet kan lätt lura folk Per. Festivalen gick av stapeln förra månaden trots namnet, oktoberfest. Men Göteborg är en kul sommarstad så någon kanske tänker sig dit i augusti nästa år. Men någon kanske var där i år?

[per50]
9/26/13, 11:40 AM
#6

Jo det vore trevligt om någon kunde skriva om just festivalen och gärna sätta in några bilder..

Annons:
[Carpinus]
8/25/15, 10:59 PM
#7

"Bänkarna är uppradade och på tisdagskvällen anlände den kanske viktigaste ingrediensen till en riktig Oktoberfest - en tank med 21 000 nybryggt öl från Bavarien i Tyskland.

– Vi har vårt eget bryggeri och den här ölen kan man bara dricka under Oktoberfester, säger Stine Bloch.

Den över 200 år gamla traditionen från Tyskland verkar vara här för att stanna i Göteborg, då festen hålls för tredje året i rad.

Tillsammans med sina kolleger förbereder nu Stine Bloch Oktoberfesten som pågår på Heden mellan torsdag och lördag."---

GT

Ghosthunter
9/4/15, 6:25 PM
#8

Hur i hela Hälsingland kan man ha en oktoberfest redan i Augusti?😮

Jag skulle kanske ha stannat kvar i götet och anvisat dom…hehe😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Carpinus]
9/4/15, 6:49 PM
#9

#8 "

– Vädret i Sverige passar bättre i augusti. Oktoberfesterna i München hålls ju i september så det är inte så noga",

säger Stine Bloch på länken, och tur med vädret hade de ju faktiskt!

Ghosthunter
9/4/15, 7:45 PM
#10

Ja det är la så. September brukar vara normalt. Nån som bokat en biljett neråt?😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Carpinus]
9/4/15, 7:50 PM
#11

#10 Nej,  men jag har i alla fall köpt ett par oktoberfestöl idag - alltid något…🙂

Ghosthunter
9/4/15, 8:00 PM
#12

Det låter gött. Jag dricker öl ifrån Grums systembolag jag😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Carpinus]
9/4/15, 9:36 PM
#13

#12 Det är inte det sämsta! Bra ölurval för en sådan liten ort, tycker jag!

Annons:
Ghosthunter
9/4/15, 9:48 PM
#14

Har dom lite go bitter så är de gött😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
9/4/15, 10:13 PM
#15

#12 det blir något besök då och då? :-)

Ghosthunter
9/4/15, 10:47 PM
#16

Bitter är gott. Den man får i england🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Carpinus]1
8/24/17, 7:45 PM
#17

Rikligt ölflöde i Göteborg i nu- det blir nästan som en berså…
Just nu (23-26 augusti) pågår Oktoberfesten 2017 lite i förtid på bananpiren , och så kommer Brooklyn Beer Mansion till Gothenburg Studios den 1-2 september.

Ghosthunter
8/25/17, 8:57 AM
#18

Jag har aldrig förstått mig på att alla oktoberfester aldrig är i oktober😉

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Carpinus]1
8/25/17, 9:03 AM
#19

#18 En möjlig förklaring är kanske att vårt oktoberväder kan innebära problem att sitta ute. Fast det kan väl knappast finnas oktoberöl bryggt så tidigt?

[Carpinus]1
9/30/17, 8:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

I morgon är det i alla fall oktober - dags att plocka fram provkollektionen!

Annons:
[Göstage]
8/19/19, 2:45 PM
#21

2019: Oktoberfest på Heden i Göteborg 21-24 augusti.

https://www.goteborg.com/goteborgs-egen-oktoberfest/

Upp till toppen
Annons: